ସାମ୍ପ୍ରତିକ ଟ୍ରେଣ୍ଡ ଉପରେ ଆପାରେଲ ଡିଜାଇନରଙ୍କ ଦୃଷ୍ଟି ରହିଥାଏ । ଭବିଷ୍ୟତର ଟ୍ରେଣ୍ଡକୁ ଏମାନେ ଆକଳନ କରିଥାନ୍ତି ଏବଂ ତଦନୁଯାୟୀ ନୂଆ ଡିଜାଇନ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରନ୍ତି । ପୋଷାକରେ କିଭଳି ପାଟର୍ନ ତଥା ଫେବ୍ରିକ୍ସ ବ୍ୟବହାର ହେବ ତାହାକୁ ଜଣେ ଡିଜାଇନର କଳ୍ପନା କରିଥାନ୍ତି । ଉକ୍ତ କଳ୍ପନାକୁ ସେ ନିଜ ସ୍କେଚରେ ପରିପ୍ରକାଶ କରନ୍ତି ।
ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ଵର ଏକ ପ୍ରଧାନ ଅଂଶ ହେଉଛି ପୋଷାକ । ପୋଷାକ ମାଧ୍ୟମରେ ଆମର ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ଵର ପରିପ୍ରକାଶ ହୋଇଥାଏ ଆମର ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ଵର ପରିପ୍ରକାଶ ହୋଇଥାଏ । ଆମେ ସ୍ମାର୍ଟ ଲାଗିଥାଉ ଏବଂ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ଦ୍ରୁଷ୍ଟି ଆକର୍ଷଣ କରୁ । ତେବେ ଏହି ପୋଷାକର ଡିଜାଇନ ଯେଉଁମାନେ କରିଥାନ୍ତି ସେମାନଙ୍କୁ ଆପାରେଲ ଡିଜାଇନର ବା ଫ୍ୟାଶନଡିଜାଇନର ଭାବେ ସମଭୋନଧିତ କରାଯାଇଥାଏ । ଏମାନେ ପୋଷାକର ଡିଜାଇନ କରିଥାନ୍ତି । ନୂଆ ନୂଆ ଟ୍ରେଣ୍ଡକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ପୋଷାକର ସ୍କେଚ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିଥାନ୍ତି । କାଜୁଆଲ, ଫର୍ମାଲ, ଇଭିନିଂ ତଥା ଆକ୍ଟିଭ ୱେର ଆଦି ସେଗମେଣ୍ଟରେ ଏମାନେ ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ଡିଜାଇନ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିଥାନ୍ତି । ସାମ୍ପ୍ରତିକ ଟ୍ରେଣ୍ଡ ଉପରେ ଏମାନଙ୍କ ଦୃଷ୍ଟି ରହିଥାଏ । ଭବିଷ୍ୟତର ଟ୍ରେଣ୍ଡକୁ ଏମାନେ ଆକଳନ କରିଥାନ୍ତି ଏବଂ ତଦନୁଯାୟୀ ନୂଆ ଡିଜାଇନ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରନ୍ତି । ପୋଷାକରେ କିଭଳି ପାଟର୍ନ ତଥା ଫେବ୍ରିକ୍ସ ବ୍ୟବହାର ହେବ ତାହାକୁ ଜଣେ ଡିଜାଇନର କଳ୍ପନା କରିଥାନ୍ତି । ଉକ୍ତ କଳ୍ପନାକୁ ସେ ନିଜ ସ୍କେଚରେ ପରିପ୍ରକାଶ କରନ୍ତି । ଖାଲି ଯେ ଜଣେ ଡିଜାଇନର ସ୍କେଚ ବନାଇଥାନ୍ତି ତାହା ନୁହେଁ ଏହାର ପ୍ରଡ଼କ୍ସନକୁ ମଧ୍ୟ ତଦାରଖ କରନ୍ତି । ଏହା ପରେ ନିଜ ଦ୍ଵାରା ଡିଜାଇନ ହୋଇଥିବା ପୋଷାକକୁ କ୍ରିଏଟିଭ ଡାଇରେକ୍ଟର, କ୍ଲାଏଣ୍ଟ ତଥା ରିଟେଲରମାନଙ୍କୁ ଦେଖାଇଥାନ୍ତି ।
ସାଧାରଣତଃ ଫ୍ୟାଶନ ଡିଜାଇନରମାନେ ହୋଲସେଲ ତଥା ମାନୁଫାକଚରିଂ ଆଉଟଲେଟମାନଙ୍କରେ ନିଯୁକ୍ତି ପାଇଥାନ୍ତି । ଏହି ଆଉଟଲେଟଗୁଡିକରେ ବୃହତ ମାତ୍ରାରେ ପୋଷାକ ପ୍ରସ୍ତୁତ ହୋଇଥାଏ । ଡିଜାଇନରମାନେ ମଧ୍ୟ ପୋଷାକ କମ୍ପାନୀ, ରେଟେଲର, ଡିଜାଇନ ହାଉସ୍ ତଥା ଥିଏଟର କମ୍ପାନୀମାନଙ୍କରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିପାରିବେ । ଏକ ଟିମ୍ ମଧ୍ୟରେ ସେ ଫୁଲ୍ ଟାଇମ୍ କିମ୍ବା ପାର୍ଟ ଟାଇମ୍ କାର୍ଯ୍ୟ କରିଥାନ୍ତି । ବେଳେବେଳେ ଡେଡ୍ ଲାଇନ୍ ରେ କାର୍ଯ୍ୟ ସମାପ୍ତ କରିବା ପାଇଁ ଅଧିକ ସମୟ ଦେବାକୁ ପଡିଥାଏ । ଅନେକ ଫ୍ୟାଶନ ଡିଜାଇନରମାନେ ନିଜର ଫ୍ୟାଶନ ହାଉସ୍ ଖୋଲିବା ପାଇଁ ପସନ୍ଦ କରିଥାନ୍ତି । କ୍ଲାଏଣ୍ଟଙ୍କ ରୁଚି ଅନୁଯାୟୀ ଏମାନେ ପୋଷାକ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିଥାନ୍ତି । ଫ୍ୟାଶନ ଡିଜାଇନରମାନେ ନିୟମିତ ଭିତ୍ତିରେ ମାନୁଫାକଚରିଂ ୟୁନିଟ ପରିଭ୍ରମଣ କରିଥାନ୍ତି । ଟ୍ରେଡ ଏବଂ ଫ୍ୟାଶନ ଶୋ’ରେ ନିଜର ଡିଜାଇନକୁ ପ୍ରଦର୍ଶିତ କରି କ୍ଲାଏଣ୍ଟ ବଢାଇଥାନ୍ତି । ଋତୁ ବେରୀ, ଋତୁ କୁମାର, ସବ୍ୟସାଚୀ ମୁଖାର୍ଜୀ, ମନୀଷ ଆରୋରା ଆଦି ଦେଶର ନାମୀଦାମୀ ଡିଜାଇନର ଭାବେ ନାଁ କମାଇଛନ୍ତି ।
କ୍ରିଏଟିଭ ବା କିଛି ନୂଆ କରିବାର ଇଚ୍ଛା, ଫର୍ମ ତଥା ପାଟର୍ନ ବାଛିବାର ପ୍ରତିଭା, ବ୍ୟବସାୟ ଜ୍ଞାନ ଏବଂ କ୍ଲାଏଣ୍ଟମାନଙ୍କ ସହ କଥାବାର୍ତ୍ତା କରିବା ପାଇଁ ଉନ୍ନତ କମ୍ୟୁନିକେଶନ ଦକ୍ଷତା ରହିଥିବା ଦରକାର ।
ବିଭିନ୍ନ ପୋଷାକ କମ୍ପାନୀ ଏଣ୍ଟ୍ରି-ଲେଭଲ୍ ପୋଷାକ ଡିଜାଇନରମାନଙ୍କୁ ନିଯୁକ୍ତି ଦେଇଥାନ୍ତି, ଯେଉଁମାନେ ପାଟର୍ନ ଏବଂ ସ୍କେଚ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିପାରିବେ । ଷ୍ଟାଇଲ ଏବଂ ପୋଷାକ ପ୍ରସ୍ତୁତିରେ ଆବଶ୍ୟକ ଉପକରଣ ଉପରେ ତାଙ୍କର ବିସ୍ତୃତି ଜ୍ଞାନ ରହିଥିବା ଦରକାର । ଫ୍ୟାଶନ ଡିଜାଇନରେ ଆସୋସିଏଟସ ତଥା ତଥା ବ୍ୟାଚଲର୍ସ ଡିଗ୍ରୀ ପ୍ରୋଗ୍ରାମ କରି ଛାତ୍ରୀଛାତ୍ରମାନେ ଏସବୁ ଜ୍ଞାନ ଆହରଣ କରିପାରିବେ ।
ଏସବୁ ପ୍ରୋଗ୍ରାମରେ ୩- ଡାଇମେନଶନାଲ ଡିଜାଇନ, ଟେକ୍ସଟାଇଲ, ପାରତନ କନଷ୍ଟ୍ରକଶନ, ଫ୍ୟାଶନ ହିଷ୍ଟ୍ରି ଏବଂ କମ୍ପ୍ୟୁଟର ଏଡେଡ ଡିଜାଇନ ଆଦି କୋର୍ସ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥାଏ । ଗଣିତ, ଆନାଟୋମି, ମନୋବିଜ୍ଞାନ ଏବଂ ବ୍ୟବସାୟ ଆଦି କେତେକ ଅତିରିକ୍ତ ବିଷୟରେ ମଧ୍ୟ ଦକ୍ଷ ହେବାକୁ ପଡିଥାଏ ।
କ୍ଲାଏଣ୍ଟଙ୍କ ରୁଚି ଅନୁସାରେ କଲର, ଫର୍ମ ଏବଂ ପାଟର୍ନ ବାଛି ପାରୁଥିବା ଦରକାର । କ୍ଲାଏଣ୍ଟଙ୍କ ବ୍ୟକ୍ତିତ୍ଵକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ପୋଷାକ ଡିଜାଇନ କରିପାରୁଥିବା ଦରକାର । ଟିମ୍ ରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରୁଥିଲେ ଅନ୍ୟ ଡିଜାଇନରମାନଙ୍କ ସହ ଭଲ ଭାବେ ଆଲୋଚନା କରୁଥିବା ଉଚିତ । ସ୍ଵାଧୀନ ଭାବେ ଏକ ପ୍ରୋଜେକ୍ଟକୁ ସମ୍ଭାଳିପାରିବାର କ୍ଷମତା ରଖୁଥିଲେ ଫ୍ୟାଶନ ଡିଜାଇନିଂ କ୍ଷେତ୍ରରେ ନିଶ୍ଚିତ ସଫଳ ହୋଇପାରିବେ ।
ଆଧାର – କ୍ୟାରିୟର ବ୍ୟୁରୋ
Last Modified : 7/1/2020