অসমীয়া   বাংলা   बोड़ो   डोगरी   ગુજરાતી   ಕನ್ನಡ   كأشُر   कोंकणी   संथाली   মনিপুরি   नेपाली   ଓରିୟା   ਪੰਜਾਬੀ   संस्कृत   தமிழ்  తెలుగు   ردو

ସମାଧାନ କମିଶନ

ସମାଧାନ କମିଶନ
  1. କମିଶନର ମୂଳ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ଗୁଡିକ କଣ
  2. ମାନକ GST ନିୟମ ଅଧୀନରେ ଅନ୍ତଃରାଜ୍ୟ ଓ ରାଜ୍ୟ ଅଭ୍ୟାନ୍ତର କର ସମ୍ବନ୍ଧିତ ବିବାଦୀୟ କର ବାର ଗୁଡିକର ସମାଧାନ କରେ  ।
  3. ମାନକ GST ନିୟମ ଅନୁସାରେ ଗୋଟିଏ କେସର ସମାଧାନ ବ୍ୟବସ୍ଥା ମାନେ କଣ ?
  4. ଆବେଦନର ସମାଧାନ ଓ ସୁନାନି କରିବା ନିମନ୍ତେ ସଦସ୍ୟଙ୍କ ସମୀକରଣ କଣ ହେବ   ?
  5. ଆବେଦନ ପତ୍ର ଶୁଣାଣୀ ବେଳେ ସଦସ୍ୟ ଭିନ୍ନ ମତ ପ୍ରକାଶ ପାଇଲେ କଣ ହେବ   ?
  6. ସମାଧାନ ପାଇଁ କିଏ ଆବେଦନ କରିବେ  ?
  7. ସମାଧାନ ପାଇଁ ଆବେଦନ ପତ୍ରରେ କଣ ରହିବା ଆବଶ୍ୟକ
  8. ସମାଧାନକୁ ଯିବା ପୂର୍ବରୁ ଯେଉଁ ସର୍ତ୍ତସମୂହ ପୂରଣ ହେବା ଦରକାର   ?
  9. କେଉଁ ପରିସ୍ଥିତିରେ ଆବେଦନ ପତ୍ର ଗ୍ରହଣୀୟ ହେବ ନାହିଁ  ?
  10. ସମାଧାନ ଆବେଦନ ପତ୍ରରେ ଆବେଦନ କଲାପରେ ଉଠାଇନେଇ ପାରିବେ କି  ।
  11. ସମାଧାନ କମିଶନର କେଉଁ ଆଦେଶ ସମୂହ ପାରିତ କରିପାରିବେ   ।
  12. କେଉଁ ପରିସ୍ଥିତିରେ ସମାଧାନ କମିଶନରଙ୍କ ଆଦେଶକୁ ପୁନଃ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ କରିହେବ   ?
  13. କିଏ ସମାଧାନ କମିଶନର ସାହାଯ୍ୟ ନେଇପାରିବେ ନାହିଁ   ?
  14. ସମାଧାନ କମିଶନରଙ୍କ କ୍ଷମତା ସମୂହ କଣ

କମିଶନର ମୂଳ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ଗୁଡିକ କଣ

କମିଶନର ମୂଳ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ଗୁଡିକ ହେଲା –

  • କରଦାତାଙ୍କୁ ବିବାଦମାନ ନିଷ୍ପତ୍ତିର ଭିନ୍ନ ବା ଅନ୍ୟ  ଏକ ବ୍ୟବସ୍ଥା ପ୍ରଦାନ କରିବା   ।
  • ବ୍ୟୟ ଓ ସମୟ ସାପେକ୍ଷ ବିବାଦମାନ ପର ପ୍ରାପ୍ୟର ଧାରାକୁ ତ୍ୱରାନିତ୍ଵ କରି ବିବାଦ ପଦ କଳହରୁ ଦୂରେଇ ରହିବା  ।
  • କର କୁ ଏଡାଇ ଯାଇଥିବା କର ଦାତାଙ୍କୁ ସ୍ଵଚ୍ଛ ହେବା ନିମନ୍ତେ ଏକ ସୁଯୋଗ ପ୍ରଦ୍ନ କରିବା   ।
  • ସତ୍ୟ ଓ ସଂପୂର୍ଣ୍ଣ କର ପଇଠ ଓ କର ଭାର ପରିମାଣ ପରିପ୍ରକାଶ କରିବା ନିମନ୍ତେ କରଦାତାଙ୍କୁ ଏକ ସମାଧାନ ଫୋରମ ଯୋଗାଇଦେବା  ।
  • ତ୍ଵରିତ ସମାଧାନ ପ୍ରୋତ୍ସାହନ ଯୋଗାଇବା ଓ ବ୍ୟବସାୟକୁ ଅତକିର୍ତ ଦଣ୍ଡ ଓ ଦ୍ଵେଶରୁ ମୁକ୍ତ କରିବା  ।

ମାନକ GST ନିୟମ ଅଧୀନରେ ଅନ୍ତଃରାଜ୍ୟ ଓ ରାଜ୍ୟ ଅଭ୍ୟାନ୍ତର କର ସମ୍ବନ୍ଧିତ ବିବାଦୀୟ କର ବାର ଗୁଡିକର ସମାଧାନ କରେ  ।

IGST ଆଇନ ଅନ୍ତର୍ଗତ ମାନକ GST ରେ ସମାଧାନ କମିଶନର ବ୍ୟବସ୍ଥା କରାଯାଇଛି   ।  (ଧାରା ୧୧ -୨୬ ) ଅନ୍ତଃରାଜ୍ୟ କାରବାରରେ ଏହା ସୂଚିତ କରେ ଯେ , କେସ ଗୁଡିକ କର ସମ୍ବନ୍ଧିତ ବ୍ୟାପାର ହେତୁ ସମାଧାନ କରିହେବ ନାହିଁ    ।  GST ଓ CGST ନିୟମ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ପ୍ରଦତ୍ତ ଫର୍ମ ଅନୁଯାୟୀ ସମାଧାନ ଚାହୁଁଥିବା ରାଜ୍ୟଗୁଡିକ ସମାଧାନ କମିଶନ ଗଠନ କରିପାରିବେ ଓ ସମାଧାନ ନିମିତ୍ତ ।  GST ନିୟମ ଅନୁଯାୟୀ କରିପାରିବେ   ।

ମାନକ GST ନିୟମ ଅନୁସାରେ ଗୋଟିଏ କେସର ସମାଧାନ ବ୍ୟବସ୍ଥା ମାନେ କଣ ?

IGST ର ଧାରା ୧୧ ଅନୁସାରେ କେସର ଅର୍ଥ ହେଲା ଯେକୌଣସି ଦଣ୍ଡବିଧାନ ସମ୍ପର୍କିତ କର ଛାଡ , ଆକଳନ ଓ କର ସମ୍ବର୍ଦ୍ଧିତ ଆବେଦନ ISGT ଅଫିସର ବା ପ୍ରଥମ ଅପିଲ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ନିକଟରେ ଆବେଦନ ଦାଖଲ କରିବା ଓ ନିର୍ଦ୍ଧିଷ୍ଟ ତାରିଖର ସମାଧାନ କରିବା   । କେସର ଅର୍ଥ ହେଲା ଯେ କୌଣସି ନ୍ୟାୟ ନିର୍ଣ୍ଣୟକାରୀଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ଆଦେଶ ପାରିତ କରିବା   , ଯାହାପାଇଁ ଅପିଲ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ନିକଟରେ ସମୟଲବ୍ଧ ସରିଯାଉନଥିବ   । ସମୟ ଅତିକ୍ରାନ୍ତ ଅପିଲକୁ ଯଦି ପୁନଃ ଅପିଲ ଭାବେ ଦାଖଲ ଓ ଉଚ୍ଚ ବିଭାଗୀୟଠୁ ନିମ୍ନ ବିଚାରାଳୟଙ୍କୁ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥାଏ   ।  ତେବେ ସେ କେସଟିକୁ ଗ୍ରହଣ କରିହେବ ନାହିଁ  ।

ଆବେଦନର ସମାଧାନ ଓ ସୁନାନି କରିବା ନିମନ୍ତେ ସଦସ୍ୟଙ୍କ ସମୀକରଣ କଣ ହେବ   ?

ଦୁଇ ସଦସ୍ୟ ସହିତ ରାଜ୍ୟ ସଭାପତିଙ୍କୁ ନେଇ ଗଠିତ ବେଞ୍ଚ ଯେଉଁଠି ପ୍ରତ୍ୟେକ ଆବେଦନ ପତ୍ରର ସମାଧାନ ପାଇଁ ଶୁଣାଣୀ ହେବ   ।  ରାଜ୍ୟ ସଭାପତି ଜଣେ କାର୍ଯ୍ୟରତ ବା ଅବସରପ୍ରାପ୍ତ ବିଚାରପଟି ହେବା ଆବଶ୍ୟକ   ।  ଅନ୍ୟ ଦୁଇଜଣ ସଦସ୍ୟ ବୈଷୟିକ ଭାବେ CGST ପ୍ରଶାସନର ବ୍ୟକ୍ତି ହୋଇଥିବେ   ।

ଆବେଦନ ପତ୍ର ଶୁଣାଣୀ ବେଳେ ସଦସ୍ୟ ଭିନ୍ନ ମତ ପ୍ରକାଶ ପାଇଲେ କଣ ହେବ   ?

IGST ନିୟମର ଧାରା ୧୪ ଅନୁଯାୟୀ ଯେଉଁଠି ସାଧାରଣ କମିଶନର ଙ୍କ ସଦସ୍ୟଙ୍କ ମତରେ ଭିନ୍ନମତ ପ୍ରକାଶ ପାଏ  , ତେବେ ନିଷ୍ପତ୍ତି ସଂଖ୍ୟା ଗରିଷ୍ଠତା ଭୀତରେ ଅନୁମୋଦିତ ହୋଇଥାଏ  ।  କୌଣସି ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଓ ଅସୁସ୍ଥତା କାରଣରୁ ଜଣେ ସଦସ୍ୟ ଅନୁପସ୍ଥିତ ରହିଲେ , ଦୁଇଜଣିଆ ବେଞ୍ଚ ନିଷ୍ପତି ନେଇପାରିବେ   ।  ଯଦି ଏହି ଦୁଇଜଣ ସଦସ୍ୟଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ମତପାର୍ଥକ୍ୟ ରହେ   ,  ତେବେ କେସଟି ଅନୁପସ୍ଥିତ ସଦସ୍ୟଙ୍କୁ ପ୍ରେରିତ କରାଯାଇପାରିବ ଓ ସଂଖ୍ୟାଗରିଷ୍ଠତା ଭୀତରେ ନିଷ୍ପତ୍ତିଦ ନିଆଯିବ   ।

ସମାଧାନ ପାଇଁ କିଏ ଆବେଦନ କରିବେ  ?

IGST ର (ଧାରା -୧୫) ଅନୁଯାୟୀ ଜଣେ କର ଦାତା କେସର ସମାଧାନ ପାଇଁ ଆବେଦନ କରିପାରିବେ   । ଯେଉଁଠି ପାଇଁ ତାଙ୍କୁ କାରଣ ଦର୍ଶାଅ ନୋଟିସ ପ୍ରେରିତ ହୋଇଛି ଓ ସେହି କେସଟି ନ୍ୟାୟ ନିର୍ଣ୍ଣୟକାରୀ ବା ପ୍ରଥମ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ନିକଟରେ ପଡିରହିଛି   ।

ସମାଧାନ ପାଇଁ ଆବେଦନ ପତ୍ରରେ କଣ ରହିବା ଆବଶ୍ୟକ

ସମାଧାନ ହେବାକୁ ଥିବା ଆବେଦନ ପତ୍ରରେ ନିମ୍ନଲିଖିତ ସଂପୂର୍ଣ୍ଣ ଓ ସତ୍ୟ ବିବରଣୀ ରହିବା ଆବଶ୍ୟକ  ।

  • କର ଦେୟ = ଯାହାକି ନିର୍ଦ୍ଧିଷ୍ଟ ଅଧିକାରୀଙ୍କୁ ଅବଗତ କରାଯାଇନଥିବ   ।
  • କର ଦେୟ କେଉଁ ହିସାବରେ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରାଯାଇଛି   ।
  • ଅତିରିକ୍ତ କର , ଯାହାକି କରଦାତା ପଇଠ ପାଇଁ ଗ୍ରହଣ କରୁଛନ୍ତି   ।
  • ଅନ୍ୟ ବିବରଣୀ ଯଥା- ଶ୍ରେଣୀଭୁକ୍ତ ହୋଇନଥିବା ବସ୍ତୁ , କରମୁକ୍ତ ନୋଟିସ ଓ ଅନ୍ୟ କିଛି ପରିମାଣ ଯାହା ଯଥାକ୍ରମେ ପ୍ରଦାନ ପାଇଁ ସହମତି ଅଟନ୍ତି   ।

ସମାଧାନକୁ ଯିବା ପୂର୍ବରୁ ଯେଉଁ ସର୍ତ୍ତସମୂହ ପୂରଣ ହେବା ଦରକାର   ?

IGST ର ଧାରା ୧୫ ଧାରା ଅନୁଯାୟୀ ନିମ୍ନଲିଖିତ ସର୍ତ୍ତ ପୂରଣ ହେବା ଦରକାର   ।

  • IGST ଅନୁଯାୟୀ ଆବେଦକ ସମସ୍ତ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଓ ବିବରଣୀ ପ୍ରଦାନ କରିବେ   ।  ବା ଏହି ଆବଶ୍ୟକତାକୁ କମିଶନର ଛାଡ କରିପାରିବେ   ।  କାରଣ ସମୂହ ଉଲ୍ଲେଖ ହୋଇଥିବ ଓ ଉପଯୁକ୍ତ ଅବ୍ୟବସ୍ଥାର ବର୍ଣ୍ଣନା ଥିବ   ।
  • ଆବେଦନ କର ଖିଲାପର ଏକ କାରଣ ଦର୍ଶାଅ ନୋଟିସ ପାଇଥିବେ ବା IGST ଅଧିକାରୀ କର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନର ଲିଖିତ ପତ୍ର ଦେଇଥିବେ ବା ତାହା ଅପିଲ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ନିକଟରେ ପଡିରହିଥିବ   ।
  • ଆବେଦକ ନିଜ ଆବେଦନପତ୍ରରେ ୫ ଲକ୍ଷ ରୁ ଅଧିକ ଅତିରିକ୍ତ କର କୁ ଗ୍ରହଣ କରିବାର ସହମତି ପ୍ରକାଶ କରିଥିବେ   ।
  • CGST ର ଧାରା ୩୬ ଅନୁଯାୟୀ ଆବେଦକ ଅତିରିକ୍ତ କର ସୁଧ ସହ ପଇଠ କରିଥିବେ   ।

କେଉଁ ପରିସ୍ଥିତିରେ ଆବେଦନ ପତ୍ର ଗ୍ରହଣୀୟ ହେବ ନାହିଁ  ?

IGST ନିୟମର ଧାରା 15 ଅନୁଯାୟୀ ନିମ୍ନଲିଖିତ ପରିସ୍ଥିତିରେ ସମାଧାନ କମିଶନର ଆବେଦନ ପତ୍ର ଗ୍ରହଣ କରିବେ ନାହିଁ  ।

  • ଯଦି କେସଟି କୌଣସି ଅପିଲ ଅଧିକାରୀ ବା ଟ୍ରିବୁନାଲ ବା ବିଚାରାଳୟରେ ମହଜୁତ   ।
  • ଯଦି ଆବେଦନ ପତ୍ରଟି କର ହାର ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ ପାଇଁ ଅଟକି ଥିବ ,  ବସ୍ତୁ ବା ସେବା ଉପରେ କର ଦେୟ ରହିଥିବ   ।
  • ଯଦି ଉପଯୁକ୍ତ ଦେୟ ବକେୟା ଥିବ   ।

ସମାଧାନ ଆବେଦନ ପତ୍ରରେ ଆବେଦନ କଲାପରେ ଉଠାଇନେଇ ପାରିବେ କି  ।

ନାଁ , IGST ନିୟମର ଧାରା ୧୫ ଅନୁଯାୟୀ ଆବେଦକ ଥରେ ସମାଧାନ ଆବେଦନ କରିବା ପରେ ଉଠାଇ ନେଇପାରିବେ ନାହିଁ  ।

ସମାଧାନ କମିଶନର କେଉଁ ଆଦେଶ ସମୂହ ପାରିତ କରିପାରିବେ   ।

ସମାଧାନ କମିଶନ , ସମାଧାନ ସମ୍ପର୍କିତ ନିମ୍ନଲିଖିତ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ପାରିତ କରିପାରିବେ   ।

  • ଆବେଦକଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ପ୍ରଦାନ ହେବାକୁ ଥିବା କର , ସୁଧ ଓ ତଣ୍ଡର ପରିମାଣ ଯଦି ପ୍ରାପ୍ୟ ୩୦ ଦିନ ବା ତିନିମାସ ମଧ୍ୟଏ ପାନ କରାନଯାଏ   ,  ତେବେ ସୁଧ ସହ ଆଦାୟ ବ୍ୟବସ୍ଥା ରହିଛି  ।  (GST ଧାରା ୫୪ , ଧାରା ୧୬ )
  • କେଉଁ ହିସାବରେ ସମସ୍ତ ପ୍ରାପ୍ୟ ପ୍ରଦାନ କରାହେବ   ?
  • IGST ନିୟମ ଅନୁସାରେ ଦୋଷରୁ ମୁକ୍ତି ଓ ପ୍ରତିଶୋଧକ ବ୍ୟବସ୍ଥା କରିବା   , ଯଦି କୌଣସି ନିଷ୍ପତ୍ତି ବଳରେ ଆବେଦନ ତାରିଖଠାରୁ ଦୋଷୀ ସାବ୍ୟସ୍ତ ହୋଇଥାଆନ୍ତି  ଏବଂ କମିଶନ ଆବେଦନଙ୍କ ସନ୍ତୁଷ୍ଟି କ୍ରମେ କର ଦେୟ ଓ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଦେୟ ଦିଅନ୍ତି   ।
  • ତଣ୍ଡ ଦେବାରୁ ବିରତି ରାଖୀ ପୁନଃ ବା ଅର୍ଦ୍ଧାଧିକ ଦେୟର ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦେବା   (ଧାରା -୨୦)
  • ବକେୟା ଅର୍ଥ ପ୍ରଦାନ ହେତୁ ସାମ୍ପ୍ରତିକ ଉତ୍ତରଦାୟୀ କାରୀ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ପାରିତ କରିବା   ।  ଏ ପ୍ରକାର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଉତ୍ତର ଦାୟିତ୍ଵ ସମ୍ପର୍ଣ୍ଣ    । ଥରେ ଦେୟ ପଇଠ ହେଲେ ସମ୍ପତ୍ତି ଟି ଆପେ ଆପେ ପୂର୍ବ ସର୍ତ୍ତକୁ ଫେରିଆସେ ଓ ତାହା ସମାଧାନ କମିଶନଙ୍କୁ ଜଣାଇ ଦିଆଯାଏ   ।
  • କେସଟିକୁ IGST ର ବିଧି ଶାସ୍ତ୍ର ଅଧିକାରୀଙ୍କ ନିକଟରେ ଫେରାଇ ଦେଇପାରିବେ  । ଯଦି ସମାଧାନ କମିଶନ ଅନୁଭବ କରନ୍ତି ଯେ , ଆବେଦନକାରୀ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ସହ ସହଯୋଗ କରୁ ନାହାନ୍ତି   ।
  • ପୂର୍ବରୁ ବନ୍ଦ ହୋଇଥିବା ଯେକୌଣସି କେସ ପୁନଃ ଖୋଲିପାରିବ ଏବଂ ଉପଯୁକ୍ତ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ପାରିତ କରିପାରିବେ   । ଅପିଲ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ଅନୁମତୀ ନେଇ ଏ କାମଟି କରିପାରିବେ   । ଯଦି ନିର୍ଦ୍ଦେଶର ଅବଧି ସରିଣଥାଏ ଆବେଦନ ତାରିଖଠୁ ପାଞ୍ଚ ବର୍ଷ ହୋଇନଥିଲେ ସମାଧାନ କରିପାରିବେ   । (ଧାରା-୧୮)

କେଉଁ ପରିସ୍ଥିତିରେ ସମାଧାନ କମିଶନରଙ୍କ ଆଦେଶକୁ ପୁନଃ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ କରିହେବ   ?

  • ସମାଧାନ କମିଶନଙ୍କ ନିର୍ଦ୍ଦେଶଟି ଭୟ ଓ ବଳ ପୂର୍ବକ କରାଯାଇଥାଏ ବୋଲି ପରବର୍ତ୍ତୀ ସମୟରେ ଜଣାପଡେ ତେବେ ନିର୍ଦ୍ଦେଶଟିକୁ ବାତିଲ କରିହେବ   ।  ତାପରେ ସମାଧାନ କମିଶନ ଯେଉଁଠାରୁ ସଠିକ ଅନୁମତୀ ଦେଇଥିଲେ ସେ  ସ୍ତରରୁ ପୁନଃ ଶୁଣାଣୀ କାରୀ ମୂଳ ପ୍ରମାଣ ପତ୍ର ସହ ବା ଅପିଲ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ଦୁଇବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ପାରିତ କରାଇବେ   ।
  • ପାରିତ ହୋଇଥିବା ସମୟସୀମା ମଧ୍ୟରେ ଦେୟ ଦାଖଲ ନକଲେ ବା ତଥ୍ୟ ଲୁଚାଇବା ବା ମିଥ୍ୟା ଆରୋପ ପ୍ରମାଣିତ ହେଲେ ମଧ୍ୟ ପରବର୍ତ୍ତୀ ସମୟରେ ସମାଧାନ କମିଶନ ତଣ୍ଡରୁ ବର୍ତ୍ତାଇ ପାରିବେ ଓ ଉପଯୁକ୍ତ ପ୍ରତିଶୋଧକର ବ୍ୟବସ୍ଥା କରିପାରିବେ   ।

କିଏ ସମାଧାନ କମିଶନର ସାହାଯ୍ୟ ନେଇପାରିବେ ନାହିଁ   ?

ନିମ୍ନଲିଖିତ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ ସମାଧାନ କମିଶନଙ୍କ ସୁବିଧା ପାଇପାରିବେ ନାହିଁ  ।

  • ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ସମାଧାନର ସୁଯୋଗ ଦ୍ଵିତୀୟଥର ନେଇପାରିବେ ନାହିଁ   ।
  • IGST ନିୟମ ଅନ୍ତର୍ଗତ ଯଦି ଜେନ ବ୍ୟକ୍ତି ଦୋଷୀ ବୋଲି ବିବେଚିତ ହୋଇଥାଆନ୍ତି  ବା ସମାଧାନ କମିଶନରଙ୍କ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ପରେ ଆଉ ଆବେଦନ କରିପାରିବେ ନାହିଁ ବା ସେ କେସଟିକୁ ନ୍ୟାୟ ନିର୍ଣ୍ଣୟକାରୀଙ୍କ ନିକଟକୁ ପ୍ରେରଣ କରାଇବେ   ।

ସମାଧାନ କମିଶନରଙ୍କ କ୍ଷମତା ସମୂହ କଣ

IGST ନିୟମ ଅନ୍ତର୍ଗତ ଧାରା ୨୫ ଓ ୨୬ ଅନୁଯାୟୀ ସମାଧାନ କମିଶନରଙ୍କୁ କ୍ଷମତା ଓ ପ୍ରକ୍ରିୟା ସମୂହ ପ୍ରଦତ୍ତ ଅଛି   ।  ଦେବାଣୀ ବିଚାରାଳୟ ୧୯୦୮ ଧାରା ଅନୁସାରେ ସମାଧାନ କମିଶନକୁ ତଦନ୍ତ ପରୀକ୍ଷଣ , ଦଣ୍ଡବିଧାନ , ଶପଥ ପ୍ରଦାନ , ହିସାବ ପୁସ୍ତିକା ଯାଞ୍ଚ ଓ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ତଥ୍ୟ ନିମିତ୍ତ କ୍ଷମତା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି   ।  ଦେୱାନୀ ଅଦାଲତ ପରି ସମାଧାନ କମିଶନ କାମ କରିବେ  । ଅପରାଧୀ ବିଚାରାଳାୟ ଧାରା -୧୯୫,୧୯୨୩ ଅନୁଯାୟୀ ସମାଧାନ କମିଶନ ଦେୱାନୀ ଅଦାଲତ ଭାବେ କାମ କରିବେ   ।  ଯେକୌଣସି ପ୍ରକ୍ରିୟା ବିଚାରାଳୟ କରି ଧାରା ୧୯୩,୨୨୮,ଓ ଧାରା ୧୯୬ ଭାରତୀୟ ପିଙ୍ଗଳକୋର୍ଟ ୧୮୬୦  ଅନୁସାରେ ପକ୍ଷ କରିବେ   ।  ନିଜ କ୍ଷମତା ଓ ପ୍ରକ୍ରିୟାକୁ ସନ୍ତୁଳିତ ବା ନିୟନ୍ତ୍ରିତ କରିପାରିବେ   ।

୧୮୬୦ ଭାରତୀୟ ପିଙ୍ଗଳକୋର୍ଟ (IPC ୧୯୩ )ଅନୁସାରେ ମିଥ୍ୟା ଅଭିଯୋଗରେ ତଣ୍ଡ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଓ ଧାରା ଅନୁସାରେ ଜାଣିସୂନୀ ତଥ୍ୟ ଲୁଚାଇଲେ ଅର୍ଥଦଣ୍ଡ ବ୍ୟବସ୍ଥା କରିପାରିବେ   ।  ପିଙ୍ଗଳକୋର୍ଟର ବ୍ୟବସ୍ଥା ହିସାବରେ ମିଥ୍ୟା ପ୍ରମାଣ ବା ତଦନ୍ତ ପ୍ରକ୍ରିୟାରେ ବାଧା ସୃଷ୍ଟି କାଲେ କେସ ଆବାହନ କରିପାରିବେ   ।

IGST ଧାରା ୨୪ ଅନ୍ତର୍ଗତ ସମାଧାନ କମିଶନ ସୁନିର୍ଦ୍ଦେଶ ତଥ୍ୟକୁ ତିନିମାସ ଭିତରେ ପରିଶୋଧ କରି ପୁନଃନିର୍ଦ୍ଦେଶନାମା ଜାରିକରିପାରିବେ   ।  ଏହି ଭୁଲଟି କମିଶନର ବା ଆବେଦକ ବା IGST ବିଧିଶାସ୍ତ୍ର ଅଧିକାରୀଙ୍କ ହୋଇପାରେ   ।  ଯଦି ପରିଶୋଧନ ପ୍ରକ୍ରିୟା ହେତୁ କର ଭାର କମ ବା ବେଶୀ ହୋଇଥାଏ   , ତେବେ ଆବେଦନଙ୍କ ମତ ଶୁଣାଣୀ ପରେ ନିଷ୍ପତ୍ତି କରାଯିବ   ।

ଆଧାର :କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ଉତ୍ପାଦନ ଓ ସୀମା ଶୁଳ୍କ ବୋର୍ଡ଼



© 2006–2019 C–DAC.All content appearing on the vikaspedia portal is through collaborative effort of vikaspedia and its partners.We encourage you to use and share the content in a respectful and fair manner. Please leave all source links intact and adhere to applicable copyright and intellectual property guidelines and laws.
English to Hindi Transliterate