କମିଶନର ମୂଳ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ଗୁଡିକ କଣ
କମିଶନର ମୂଳ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ଗୁଡିକ ହେଲା –
- କରଦାତାଙ୍କୁ ବିବାଦମାନ ନିଷ୍ପତ୍ତିର ଭିନ୍ନ ବା ଅନ୍ୟ ଏକ ବ୍ୟବସ୍ଥା ପ୍ରଦାନ କରିବା ।
- ବ୍ୟୟ ଓ ସମୟ ସାପେକ୍ଷ ବିବାଦମାନ ପର ପ୍ରାପ୍ୟର ଧାରାକୁ ତ୍ୱରାନିତ୍ଵ କରି ବିବାଦ ପଦ କଳହରୁ ଦୂରେଇ ରହିବା ।
- କର କୁ ଏଡାଇ ଯାଇଥିବା କର ଦାତାଙ୍କୁ ସ୍ଵଚ୍ଛ ହେବା ନିମନ୍ତେ ଏକ ସୁଯୋଗ ପ୍ରଦ୍ନ କରିବା ।
- ସତ୍ୟ ଓ ସଂପୂର୍ଣ୍ଣ କର ପଇଠ ଓ କର ଭାର ପରିମାଣ ପରିପ୍ରକାଶ କରିବା ନିମନ୍ତେ କରଦାତାଙ୍କୁ ଏକ ସମାଧାନ ଫୋରମ ଯୋଗାଇଦେବା ।
- ତ୍ଵରିତ ସମାଧାନ ପ୍ରୋତ୍ସାହନ ଯୋଗାଇବା ଓ ବ୍ୟବସାୟକୁ ଅତକିର୍ତ ଦଣ୍ଡ ଓ ଦ୍ଵେଶରୁ ମୁକ୍ତ କରିବା ।
ମାନକ GST ନିୟମ ଅଧୀନରେ ଅନ୍ତଃରାଜ୍ୟ ଓ ରାଜ୍ୟ ଅଭ୍ୟାନ୍ତର କର ସମ୍ବନ୍ଧିତ ବିବାଦୀୟ କର ବାର ଗୁଡିକର ସମାଧାନ କରେ ।
IGST ଆଇନ ଅନ୍ତର୍ଗତ ମାନକ GST ରେ ସମାଧାନ କମିଶନର ବ୍ୟବସ୍ଥା କରାଯାଇଛି । (ଧାରା ୧୧ -୨୬ ) ଅନ୍ତଃରାଜ୍ୟ କାରବାରରେ ଏହା ସୂଚିତ କରେ ଯେ , କେସ ଗୁଡିକ କର ସମ୍ବନ୍ଧିତ ବ୍ୟାପାର ହେତୁ ସମାଧାନ କରିହେବ ନାହିଁ । GST ଓ CGST ନିୟମ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ପ୍ରଦତ୍ତ ଫର୍ମ ଅନୁଯାୟୀ ସମାଧାନ ଚାହୁଁଥିବା ରାଜ୍ୟଗୁଡିକ ସମାଧାନ କମିଶନ ଗଠନ କରିପାରିବେ ଓ ସମାଧାନ ନିମିତ୍ତ । GST ନିୟମ ଅନୁଯାୟୀ କରିପାରିବେ ।
ମାନକ GST ନିୟମ ଅନୁସାରେ ଗୋଟିଏ କେସର ସମାଧାନ ବ୍ୟବସ୍ଥା ମାନେ କଣ ?
IGST ର ଧାରା ୧୧ ଅନୁସାରେ କେସର ଅର୍ଥ ହେଲା ଯେକୌଣସି ଦଣ୍ଡବିଧାନ ସମ୍ପର୍କିତ କର ଛାଡ , ଆକଳନ ଓ କର ସମ୍ବର୍ଦ୍ଧିତ ଆବେଦନ ISGT ଅଫିସର ବା ପ୍ରଥମ ଅପିଲ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ନିକଟରେ ଆବେଦନ ଦାଖଲ କରିବା ଓ ନିର୍ଦ୍ଧିଷ୍ଟ ତାରିଖର ସମାଧାନ କରିବା । କେସର ଅର୍ଥ ହେଲା ଯେ କୌଣସି ନ୍ୟାୟ ନିର୍ଣ୍ଣୟକାରୀଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ଆଦେଶ ପାରିତ କରିବା , ଯାହାପାଇଁ ଅପିଲ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ନିକଟରେ ସମୟଲବ୍ଧ ସରିଯାଉନଥିବ । ସମୟ ଅତିକ୍ରାନ୍ତ ଅପିଲକୁ ଯଦି ପୁନଃ ଅପିଲ ଭାବେ ଦାଖଲ ଓ ଉଚ୍ଚ ବିଭାଗୀୟଠୁ ନିମ୍ନ ବିଚାରାଳୟଙ୍କୁ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥାଏ । ତେବେ ସେ କେସଟିକୁ ଗ୍ରହଣ କରିହେବ ନାହିଁ ।
ଆବେଦନର ସମାଧାନ ଓ ସୁନାନି କରିବା ନିମନ୍ତେ ସଦସ୍ୟଙ୍କ ସମୀକରଣ କଣ ହେବ ?
ଦୁଇ ସଦସ୍ୟ ସହିତ ରାଜ୍ୟ ସଭାପତିଙ୍କୁ ନେଇ ଗଠିତ ବେଞ୍ଚ ଯେଉଁଠି ପ୍ରତ୍ୟେକ ଆବେଦନ ପତ୍ରର ସମାଧାନ ପାଇଁ ଶୁଣାଣୀ ହେବ । ରାଜ୍ୟ ସଭାପତି ଜଣେ କାର୍ଯ୍ୟରତ ବା ଅବସରପ୍ରାପ୍ତ ବିଚାରପଟି ହେବା ଆବଶ୍ୟକ । ଅନ୍ୟ ଦୁଇଜଣ ସଦସ୍ୟ ବୈଷୟିକ ଭାବେ CGST ପ୍ରଶାସନର ବ୍ୟକ୍ତି ହୋଇଥିବେ ।
ଆବେଦନ ପତ୍ର ଶୁଣାଣୀ ବେଳେ ସଦସ୍ୟ ଭିନ୍ନ ମତ ପ୍ରକାଶ ପାଇଲେ କଣ ହେବ ?
IGST ନିୟମର ଧାରା ୧୪ ଅନୁଯାୟୀ ଯେଉଁଠି ସାଧାରଣ କମିଶନର ଙ୍କ ସଦସ୍ୟଙ୍କ ମତରେ ଭିନ୍ନମତ ପ୍ରକାଶ ପାଏ , ତେବେ ନିଷ୍ପତ୍ତି ସଂଖ୍ୟା ଗରିଷ୍ଠତା ଭୀତରେ ଅନୁମୋଦିତ ହୋଇଥାଏ । କୌଣସି ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଓ ଅସୁସ୍ଥତା କାରଣରୁ ଜଣେ ସଦସ୍ୟ ଅନୁପସ୍ଥିତ ରହିଲେ , ଦୁଇଜଣିଆ ବେଞ୍ଚ ନିଷ୍ପତି ନେଇପାରିବେ । ଯଦି ଏହି ଦୁଇଜଣ ସଦସ୍ୟଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ମତପାର୍ଥକ୍ୟ ରହେ , ତେବେ କେସଟି ଅନୁପସ୍ଥିତ ସଦସ୍ୟଙ୍କୁ ପ୍ରେରିତ କରାଯାଇପାରିବ ଓ ସଂଖ୍ୟାଗରିଷ୍ଠତା ଭୀତରେ ନିଷ୍ପତ୍ତିଦ ନିଆଯିବ ।
ସମାଧାନ ପାଇଁ କିଏ ଆବେଦନ କରିବେ ?
IGST ର (ଧାରା -୧୫) ଅନୁଯାୟୀ ଜଣେ କର ଦାତା କେସର ସମାଧାନ ପାଇଁ ଆବେଦନ କରିପାରିବେ । ଯେଉଁଠି ପାଇଁ ତାଙ୍କୁ କାରଣ ଦର୍ଶାଅ ନୋଟିସ ପ୍ରେରିତ ହୋଇଛି ଓ ସେହି କେସଟି ନ୍ୟାୟ ନିର୍ଣ୍ଣୟକାରୀ ବା ପ୍ରଥମ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ନିକଟରେ ପଡିରହିଛି ।
ସମାଧାନ ପାଇଁ ଆବେଦନ ପତ୍ରରେ କଣ ରହିବା ଆବଶ୍ୟକ
ସମାଧାନ ହେବାକୁ ଥିବା ଆବେଦନ ପତ୍ରରେ ନିମ୍ନଲିଖିତ ସଂପୂର୍ଣ୍ଣ ଓ ସତ୍ୟ ବିବରଣୀ ରହିବା ଆବଶ୍ୟକ ।
- କର ଦେୟ = ଯାହାକି ନିର୍ଦ୍ଧିଷ୍ଟ ଅଧିକାରୀଙ୍କୁ ଅବଗତ କରାଯାଇନଥିବ ।
- କର ଦେୟ କେଉଁ ହିସାବରେ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରାଯାଇଛି ।
- ଅତିରିକ୍ତ କର , ଯାହାକି କରଦାତା ପଇଠ ପାଇଁ ଗ୍ରହଣ କରୁଛନ୍ତି ।
- ଅନ୍ୟ ବିବରଣୀ ଯଥା- ଶ୍ରେଣୀଭୁକ୍ତ ହୋଇନଥିବା ବସ୍ତୁ , କରମୁକ୍ତ ନୋଟିସ ଓ ଅନ୍ୟ କିଛି ପରିମାଣ ଯାହା ଯଥାକ୍ରମେ ପ୍ରଦାନ ପାଇଁ ସହମତି ଅଟନ୍ତି ।
ସମାଧାନକୁ ଯିବା ପୂର୍ବରୁ ଯେଉଁ ସର୍ତ୍ତସମୂହ ପୂରଣ ହେବା ଦରକାର ?
IGST ର ଧାରା ୧୫ ଧାରା ଅନୁଯାୟୀ ନିମ୍ନଲିଖିତ ସର୍ତ୍ତ ପୂରଣ ହେବା ଦରକାର ।
- IGST ଅନୁଯାୟୀ ଆବେଦକ ସମସ୍ତ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଓ ବିବରଣୀ ପ୍ରଦାନ କରିବେ । ବା ଏହି ଆବଶ୍ୟକତାକୁ କମିଶନର ଛାଡ କରିପାରିବେ । କାରଣ ସମୂହ ଉଲ୍ଲେଖ ହୋଇଥିବ ଓ ଉପଯୁକ୍ତ ଅବ୍ୟବସ୍ଥାର ବର୍ଣ୍ଣନା ଥିବ ।
- ଆବେଦନ କର ଖିଲାପର ଏକ କାରଣ ଦର୍ଶାଅ ନୋଟିସ ପାଇଥିବେ ବା IGST ଅଧିକାରୀ କର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନର ଲିଖିତ ପତ୍ର ଦେଇଥିବେ ବା ତାହା ଅପିଲ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ନିକଟରେ ପଡିରହିଥିବ ।
- ଆବେଦକ ନିଜ ଆବେଦନପତ୍ରରେ ୫ ଲକ୍ଷ ରୁ ଅଧିକ ଅତିରିକ୍ତ କର କୁ ଗ୍ରହଣ କରିବାର ସହମତି ପ୍ରକାଶ କରିଥିବେ ।
- CGST ର ଧାରା ୩୬ ଅନୁଯାୟୀ ଆବେଦକ ଅତିରିକ୍ତ କର ସୁଧ ସହ ପଇଠ କରିଥିବେ ।
କେଉଁ ପରିସ୍ଥିତିରେ ଆବେଦନ ପତ୍ର ଗ୍ରହଣୀୟ ହେବ ନାହିଁ ?
IGST ନିୟମର ଧାରା 15 ଅନୁଯାୟୀ ନିମ୍ନଲିଖିତ ପରିସ୍ଥିତିରେ ସମାଧାନ କମିଶନର ଆବେଦନ ପତ୍ର ଗ୍ରହଣ କରିବେ ନାହିଁ ।
- ଯଦି କେସଟି କୌଣସି ଅପିଲ ଅଧିକାରୀ ବା ଟ୍ରିବୁନାଲ ବା ବିଚାରାଳୟରେ ମହଜୁତ ।
- ଯଦି ଆବେଦନ ପତ୍ରଟି କର ହାର ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ ପାଇଁ ଅଟକି ଥିବ , ବସ୍ତୁ ବା ସେବା ଉପରେ କର ଦେୟ ରହିଥିବ ।
- ଯଦି ଉପଯୁକ୍ତ ଦେୟ ବକେୟା ଥିବ ।
ସମାଧାନ ଆବେଦନ ପତ୍ରରେ ଆବେଦନ କଲାପରେ ଉଠାଇନେଇ ପାରିବେ କି ।
ନାଁ , IGST ନିୟମର ଧାରା ୧୫ ଅନୁଯାୟୀ ଆବେଦକ ଥରେ ସମାଧାନ ଆବେଦନ କରିବା ପରେ ଉଠାଇ ନେଇପାରିବେ ନାହିଁ ।
ସମାଧାନ କମିଶନର କେଉଁ ଆଦେଶ ସମୂହ ପାରିତ କରିପାରିବେ ।
ସମାଧାନ କମିଶନ , ସମାଧାନ ସମ୍ପର୍କିତ ନିମ୍ନଲିଖିତ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ପାରିତ କରିପାରିବେ ।
- ଆବେଦକଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ପ୍ରଦାନ ହେବାକୁ ଥିବା କର , ସୁଧ ଓ ତଣ୍ଡର ପରିମାଣ ଯଦି ପ୍ରାପ୍ୟ ୩୦ ଦିନ ବା ତିନିମାସ ମଧ୍ୟଏ ପାନ କରାନଯାଏ , ତେବେ ସୁଧ ସହ ଆଦାୟ ବ୍ୟବସ୍ଥା ରହିଛି । (GST ଧାରା ୫୪ , ଧାରା ୧୬ )
- କେଉଁ ହିସାବରେ ସମସ୍ତ ପ୍ରାପ୍ୟ ପ୍ରଦାନ କରାହେବ ?
- IGST ନିୟମ ଅନୁସାରେ ଦୋଷରୁ ମୁକ୍ତି ଓ ପ୍ରତିଶୋଧକ ବ୍ୟବସ୍ଥା କରିବା , ଯଦି କୌଣସି ନିଷ୍ପତ୍ତି ବଳରେ ଆବେଦନ ତାରିଖଠାରୁ ଦୋଷୀ ସାବ୍ୟସ୍ତ ହୋଇଥାଆନ୍ତି ଏବଂ କମିଶନ ଆବେଦନଙ୍କ ସନ୍ତୁଷ୍ଟି କ୍ରମେ କର ଦେୟ ଓ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଦେୟ ଦିଅନ୍ତି ।
- ତଣ୍ଡ ଦେବାରୁ ବିରତି ରାଖୀ ପୁନଃ ବା ଅର୍ଦ୍ଧାଧିକ ଦେୟର ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦେବା (ଧାରା -୨୦)
- ବକେୟା ଅର୍ଥ ପ୍ରଦାନ ହେତୁ ସାମ୍ପ୍ରତିକ ଉତ୍ତରଦାୟୀ କାରୀ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ପାରିତ କରିବା । ଏ ପ୍ରକାର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଉତ୍ତର ଦାୟିତ୍ଵ ସମ୍ପର୍ଣ୍ଣ । ଥରେ ଦେୟ ପଇଠ ହେଲେ ସମ୍ପତ୍ତି ଟି ଆପେ ଆପେ ପୂର୍ବ ସର୍ତ୍ତକୁ ଫେରିଆସେ ଓ ତାହା ସମାଧାନ କମିଶନଙ୍କୁ ଜଣାଇ ଦିଆଯାଏ ।
- କେସଟିକୁ IGST ର ବିଧି ଶାସ୍ତ୍ର ଅଧିକାରୀଙ୍କ ନିକଟରେ ଫେରାଇ ଦେଇପାରିବେ । ଯଦି ସମାଧାନ କମିଶନ ଅନୁଭବ କରନ୍ତି ଯେ , ଆବେଦନକାରୀ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ସହ ସହଯୋଗ କରୁ ନାହାନ୍ତି ।
- ପୂର୍ବରୁ ବନ୍ଦ ହୋଇଥିବା ଯେକୌଣସି କେସ ପୁନଃ ଖୋଲିପାରିବ ଏବଂ ଉପଯୁକ୍ତ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ପାରିତ କରିପାରିବେ । ଅପିଲ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ଅନୁମତୀ ନେଇ ଏ କାମଟି କରିପାରିବେ । ଯଦି ନିର୍ଦ୍ଦେଶର ଅବଧି ସରିଣଥାଏ ଆବେଦନ ତାରିଖଠୁ ପାଞ୍ଚ ବର୍ଷ ହୋଇନଥିଲେ ସମାଧାନ କରିପାରିବେ । (ଧାରା-୧୮)
କେଉଁ ପରିସ୍ଥିତିରେ ସମାଧାନ କମିଶନରଙ୍କ ଆଦେଶକୁ ପୁନଃ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ କରିହେବ ?
- ସମାଧାନ କମିଶନଙ୍କ ନିର୍ଦ୍ଦେଶଟି ଭୟ ଓ ବଳ ପୂର୍ବକ କରାଯାଇଥାଏ ବୋଲି ପରବର୍ତ୍ତୀ ସମୟରେ ଜଣାପଡେ ତେବେ ନିର୍ଦ୍ଦେଶଟିକୁ ବାତିଲ କରିହେବ । ତାପରେ ସମାଧାନ କମିଶନ ଯେଉଁଠାରୁ ସଠିକ ଅନୁମତୀ ଦେଇଥିଲେ ସେ ସ୍ତରରୁ ପୁନଃ ଶୁଣାଣୀ କାରୀ ମୂଳ ପ୍ରମାଣ ପତ୍ର ସହ ବା ଅପିଲ ଅଧିକାରୀଙ୍କ ଦ୍ଵାରା ଦୁଇବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ପାରିତ କରାଇବେ ।
- ପାରିତ ହୋଇଥିବା ସମୟସୀମା ମଧ୍ୟରେ ଦେୟ ଦାଖଲ ନକଲେ ବା ତଥ୍ୟ ଲୁଚାଇବା ବା ମିଥ୍ୟା ଆରୋପ ପ୍ରମାଣିତ ହେଲେ ମଧ୍ୟ ପରବର୍ତ୍ତୀ ସମୟରେ ସମାଧାନ କମିଶନ ତଣ୍ଡରୁ ବର୍ତ୍ତାଇ ପାରିବେ ଓ ଉପଯୁକ୍ତ ପ୍ରତିଶୋଧକର ବ୍ୟବସ୍ଥା କରିପାରିବେ ।
କିଏ ସମାଧାନ କମିଶନର ସାହାଯ୍ୟ ନେଇପାରିବେ ନାହିଁ ?
ନିମ୍ନଲିଖିତ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷ ସମାଧାନ କମିଶନଙ୍କ ସୁବିଧା ପାଇପାରିବେ ନାହିଁ ।
- ଜଣେ ବ୍ୟକ୍ତି ସମାଧାନର ସୁଯୋଗ ଦ୍ଵିତୀୟଥର ନେଇପାରିବେ ନାହିଁ ।
- IGST ନିୟମ ଅନ୍ତର୍ଗତ ଯଦି ଜେନ ବ୍ୟକ୍ତି ଦୋଷୀ ବୋଲି ବିବେଚିତ ହୋଇଥାଆନ୍ତି ବା ସମାଧାନ କମିଶନରଙ୍କ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ପରେ ଆଉ ଆବେଦନ କରିପାରିବେ ନାହିଁ ବା ସେ କେସଟିକୁ ନ୍ୟାୟ ନିର୍ଣ୍ଣୟକାରୀଙ୍କ ନିକଟକୁ ପ୍ରେରଣ କରାଇବେ ।
ସମାଧାନ କମିଶନରଙ୍କ କ୍ଷମତା ସମୂହ କଣ
IGST ନିୟମ ଅନ୍ତର୍ଗତ ଧାରା ୨୫ ଓ ୨୬ ଅନୁଯାୟୀ ସମାଧାନ କମିଶନରଙ୍କୁ କ୍ଷମତା ଓ ପ୍ରକ୍ରିୟା ସମୂହ ପ୍ରଦତ୍ତ ଅଛି । ଦେବାଣୀ ବିଚାରାଳୟ ୧୯୦୮ ଧାରା ଅନୁସାରେ ସମାଧାନ କମିଶନକୁ ତଦନ୍ତ ପରୀକ୍ଷଣ , ଦଣ୍ଡବିଧାନ , ଶପଥ ପ୍ରଦାନ , ହିସାବ ପୁସ୍ତିକା ଯାଞ୍ଚ ଓ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ତଥ୍ୟ ନିମିତ୍ତ କ୍ଷମତା ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି । ଦେୱାନୀ ଅଦାଲତ ପରି ସମାଧାନ କମିଶନ କାମ କରିବେ । ଅପରାଧୀ ବିଚାରାଳାୟ ଧାରା -୧୯୫,୧୯୨୩ ଅନୁଯାୟୀ ସମାଧାନ କମିଶନ ଦେୱାନୀ ଅଦାଲତ ଭାବେ କାମ କରିବେ । ଯେକୌଣସି ପ୍ରକ୍ରିୟା ବିଚାରାଳୟ କରି ଧାରା ୧୯୩,୨୨୮,ଓ ଧାରା ୧୯୬ ଭାରତୀୟ ପିଙ୍ଗଳକୋର୍ଟ ୧୮୬୦ ଅନୁସାରେ ପକ୍ଷ କରିବେ । ନିଜ କ୍ଷମତା ଓ ପ୍ରକ୍ରିୟାକୁ ସନ୍ତୁଳିତ ବା ନିୟନ୍ତ୍ରିତ କରିପାରିବେ ।
୧୮୬୦ ଭାରତୀୟ ପିଙ୍ଗଳକୋର୍ଟ (IPC ୧୯୩ )ଅନୁସାରେ ମିଥ୍ୟା ଅଭିଯୋଗରେ ତଣ୍ଡ ବ୍ୟବସ୍ଥା ଓ ଧାରା ଅନୁସାରେ ଜାଣିସୂନୀ ତଥ୍ୟ ଲୁଚାଇଲେ ଅର୍ଥଦଣ୍ଡ ବ୍ୟବସ୍ଥା କରିପାରିବେ । ପିଙ୍ଗଳକୋର୍ଟର ବ୍ୟବସ୍ଥା ହିସାବରେ ମିଥ୍ୟା ପ୍ରମାଣ ବା ତଦନ୍ତ ପ୍ରକ୍ରିୟାରେ ବାଧା ସୃଷ୍ଟି କାଲେ କେସ ଆବାହନ କରିପାରିବେ ।
IGST ଧାରା ୨୪ ଅନ୍ତର୍ଗତ ସମାଧାନ କମିଶନ ସୁନିର୍ଦ୍ଦେଶ ତଥ୍ୟକୁ ତିନିମାସ ଭିତରେ ପରିଶୋଧ କରି ପୁନଃନିର୍ଦ୍ଦେଶନାମା ଜାରିକରିପାରିବେ । ଏହି ଭୁଲଟି କମିଶନର ବା ଆବେଦକ ବା IGST ବିଧିଶାସ୍ତ୍ର ଅଧିକାରୀଙ୍କ ହୋଇପାରେ । ଯଦି ପରିଶୋଧନ ପ୍ରକ୍ରିୟା ହେତୁ କର ଭାର କମ ବା ବେଶୀ ହୋଇଥାଏ , ତେବେ ଆବେଦନଙ୍କ ମତ ଶୁଣାଣୀ ପରେ ନିଷ୍ପତ୍ତି କରାଯିବ ।
ଆଧାର :କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ଉତ୍ପାଦନ ଓ ସୀମା ଶୁଳ୍କ ବୋର୍ଡ଼